កំណែទម្រង់ក្រុម ខែមករា 26, 2010
Posted by តារារស្មី in Uncategorized.trackback
ជំនាន់គណិតវិទ្យានៃកម្ពុជាគឺជាក្រុមមួយបង្កើតត្រូវបានបង្កើតឡើងនៅខែតុលាឆ្នាំ ២០០៨ដោយការប្រមូលផ្តុំអតីតសិស្សឆ្នើមដែលមានស្នាដៃជាពិសេសលើមុខវិជ្ជា គណិតវិទ្យាក្នុងកម្រិតមធ្យមសិក្សា និងការជ្រើសរើសនិងសិស្សានុសិស្សជំនាន់ ក្រោយៗដែលមានឆន្ទៈក្នុងការសិក្សាក៏ដូចជាចូលរួមអភិវិឌ្ឍសង្គមនាពេលអនាគត។ ការបង្កើតក្រុមនេះមានគោលបំណងចំបងចូលរួមអភិវឌ្ឍវិស័យអប់រំនៅកម្ពុជា តាមរយៈការខិតខំទំនុកបំរុងសិស្សានុសិស្សទាំងអស់ដោយការផ្តល់ជាយុទ្ធសាស្រ្តក្នុងការសិក្សា ឯកសារ និងការបង្ហាត់បង្ហាញផ្សេងៗ ដោយឈរលើមូលដ្ឋានអ្នកចេះច្រើន ណែនាំអ្នកចេះតិច មានន័យថាសមាជិកទាំងអស់មានសិទ្ធិស្មើគ្នាក្នុងការណែនាំអ្នកនាំ អ្នកដទៃទៅតាមអ្វីដែលខ្លួនចេះ។ ឆ្លងតាមកិច្ចដំណើរការអស់រយៈពេលជាងមួយឆ្នាំ ឈរលើគោលការណ៍ជំហានទី១របស់ក្រុម គឺការចែករំលែកចំណេះដឹងតាមប្រព័ន្ធ Internet។ ដោយនេះជាបទពិសោធលើកទី១សម្រាប់ក្រុម ក៏ដូចជាការសាកល្បង យើងខ្ញុំទទួលស្គាល់ថាដំណើរការហាក់ដូចជាមានភាពរអាក់រអួលច្រើនដោយសារការមមាញឹករបស់សមាជិកទាំងអស់ តែទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយ យើងខ្ញុំក៏សូមថ្លែង អំណរគុណដល់សមាជិកទាំងអស់និងអ្នកចូលរួមដទៃទៀតដែលបានខិតខំរួមចំនែកក្នុងការអនុវឌ្ឍគម្រោង។ ជាការពិតណាស់ ក្រុមយើងមិនមែនមានតែជំហានទី១នោះទេ តែយើងនឹងបន្តអភិវិឌ្ឍលើគម្រោងផ្សេងទៀតនាពេលខាងមុខ។
ដោយយល់ឃើញថាចំនួនគណៈកម្មាធិការអចិន្ត្រៃយ៍នៅមានកម្រិតដែលជាមូលហេតុដ៏ចំបងមួយក្នុងការបង្អាក់ដំណើរការរបស់ក្រុម ដូច្នេះខ្ញុំបាទក៏ដូចជាសមាជិកមួយ ចំនួនទៀតបានពិភាក្សាហើយសម្រេចធ្វើកំណែទម្រង់គោលការណ៍មួយចំនួនរបស់ ក្រុមដើម្បីពង្រឹងនិងអភិវឌ្ឍក្រុមនេះអោយកាន់តែប្រសើរ តែជាមួយគ្នានេះដែរ យើងខ្ញុំក៏ត្រូវការការចូលរួមពីអ្នកទាំងអស់គ្នា ( ជាពិសេសអ្នកដែលគិតថាខ្លួនអាចចូល រួមគ្រប់គ្រងក្រុមនេះក្នុងជំហានទី២ រឺមានចំណេះដឹងសមរម្យលើមុខវិជ្ជាផ្សេងៗ ដូចជាគណិតវិទ្យា កុំព្យូទ័រ Webpage Design អក្សរសាស្រ្ត ជាដើម ) ដែលចាប់ អារម្មណ៍នឹងក្រុមនេះ និង មានឆន្ទៈស្ម័គ្រចិត្តចូលរួមក្នុងការបន្តចូលរួមក្នុង គោលការណ៍ជំហានទី២បន្តទៀត។ ហេតុដូច្នេះហើយ យើងគ្រោងនឹងបង្កើតឲមានការ ជួបជុំមួយនៅថ្ងៃអាទិត្យ ទី ០៧ ខែកុម្ភៈ ឆ្នាំ ២០១០ វេលាម៉ោង 2pm ដល់ 4:30pm នៅផ្ទះលេខ 09 ផ្លូវលេខ205 (ការិយាល័យARP និងS-coolពីមុន) សង្កាត់ ទួលស្វាយព្រៃ២ ខណ្ឌចំការមន (ទល់មុខ ភោជនីយដ្ឋានខ្មែរថៃ អូឡាំពិក)។
កម្មវត្ថុនៃការជួបជុំខាងមុខនឹងផ្តោតលើចំនុចចំបងៗមួយចំនួនដូចជា ៖
o ទស្សនវិស័យរបស់ក្រុមរយៈពេលវែង
o គោលការណ៍របស់ក្រុមសម្រាប់ឆ្នាំទី២ ( មិនា ២០១០ ដល់ មិនា ២០១១ )
o កំណែទម្រង់សមាជិកភាព
o ការៀបចំលើគម្រោងជួបជុំប្រចាំ និង សកម្មភាព
o ការជ្រើសរើសសមាជិកអចិន្ត្រៃយ៍ក្នុងស្រុក
o រចនាសម្ព័ន្ធរបស់ក្រុម និង ទំនួលខុសត្រូវរបស់តួនាទីនីមួយៗ
និងចំនុចមួយចំនួនទៀត…
ប្រសិនបើ សមាជិកក៏ដូចជាមិត្តណាមានបំណងចង់ចូលរួមក្នុងការប្រជុំដូចរៀបរាប់ខាងលើ សូមមេត្តាផ្តល់ដំណឹងដល់យើងខ្ញុំជាមុន(ប្រជុំអនុញាតិតែអ្នកដែលបានផ្តល់ពត៌មានជូនមុនប៉ុណ្ណោះ) ដោយប្រាប់ពីឈ្មោះពេញ លេខទូរស័ព្ទ Email មុខរបរ ជំនាញរឺមុខវិជ្ជាដែលអ្នកអាចរួមចំនែកជួយជាមួយក្រុម ម៉ោងដែលអ្នក គិតថាអាចចូលរួមបាន ហើយផ្ញើរទៅកាន់ ៖
Email: group_cmg@yahoo.com រឺ darareaksmeys@yahoo.com រឺក៏ផ្ញើសារទៅកាន់ទូរស័ព្ទលេខ 012 77 44 09
ដោយឡែកចំពោះសមាជិកនៅក្រៅស្រុកដែលមានចំណាប់អារម្មណ៍ ក៏អាចផ្ញើរ Email ដូចខាងលើ យើងខ្ញុំនឹងរៀបចំ Report ក៏ដូចជាពត៌មានផ្សេងៗតាមក្រោយ។
សូមអរគុណទុកជាមុនចំពោះការចូលរួមចំនែកក្នុងការអភិវឌ្ឍន៍វិស័យអប់រំនៅកម្ពុជា។
សាំង តារារស្មី
ប្រធានក្រុម ជំនាន់គណិតវិទ្យានៃកម្ពុជា
ខ្ញុំសូមគាំទ្រចំពោះឆន្ទៈកំណែទម្រង់នេះ។
ចុះពិសិដ្ធចង់ចូលរួមដែរទេ?
ពិតជាចង់ហើយបង! តែមិនដឹងមានពេលឬអត់ទេ!
ខ្ញុំសុំទៅអោយទឹកបានអត់?
ខ្ញុំមានគំនិតមួយ
តើយើងអាចចូលរួមគ្នាបកប្រែសៀវភៅគណិតណាមួយបានទេ?
ដូចជា IMO compendium នេះជាដើម។ ឧទាហរណ៍ យើងមានគ្នា១០នាក់ ចែកម្នាក់ ៥វិញ្ញាសា បកប្រែតែវិញ្ញាសា IMO សិន ទុក short list និង long list នៅពេលក្រោយ។ អាចទេ?
ពិតជាបានហើយបង! ខ្ញុំក៏ធ្លាប់បានបកខ្លះដែរ ហើយខ្ញុំគិតថាវាមិនមានបញ្ហា អ្វីទេ។ ចាំដល់ថ្ងៃប្រជុំ ខ្ញុំនឹងលើកពីចំនុចមកពិភាក្សា។ ចុះបងមានគំនិតល្អអ្វី ផ្សេងៗទៀតដែររឺទេ ដើម្បីអោយយើងមានសង្ឃឹមទទួលជោគជ័យក្នុង IMO?
លទ្ធភាពរបស់ពួកយើងគ្មានអ្វីក្រៅពីជួយផ្ដល់ឯកសារដល់សិស្សនោះទេ។ ការផ្សាយតាម Internet មានតែសិស្សនៅតាមទីប្រជុំជនតែប៉ុណ្ណោះដែលមានលទ្ធភាពប្រើ។ ក្នុងកាលៈទេសៈនេះ ការឧបត្ថម្ភជាសៀវភៅដល់បណ្ណាល័យតាមសាលា ជាមធ្យោបាយល្អបំផុត។ ផ្ដល់តែសៀវភៅដើមមួយក្បាលពីរក្បាល សិស្សគេចេះកូពីត ហើយ។
ក្រៅពីនេះជាការខិតខំរបស់សិស្ស និង នយោបាយជ្រើសរើសសិស្សពូកែទៅបណ្ដុះបណ្ដាល។ កិច្ចការក្រោយនេះ យើងមិនអាចធ្វើបាននោះទេ។
តាមការសាកល្បងចែករំលែកឯកសារដល់សិស្សនេះ ខ្ញុំបានសាកល្បងជាង១ឆ្នាំហើយ។ ខ្ញុំបានចែកតាមខេត្តនានាច្រើនគួរសមដែរ តែភាគច្រើនគឺមើលមិន យល់ ហើយពេលខ្លះលោកអ្នកក៏មើលមិនសូវយល់ដែរ ហើយពូកគាត់បានមក សួរខ្ញុំវិញ និងអោយឯកសារទាំងនោះមកវិញ ដូចនេះការចែករំលែកឯកសារ ខ្ញុំគិតថាមិនអាចជួយដោះស្រាយបាន ទេ។ ខ្ញុំមិនទាន់អាចគិតឃើញវិធីគួរដោះ ស្រាយនៅឡើយ….
តែគេសៀវភៅបែបណាគេមើលយល់វិញ?
សៀវភៅភាសាវៀតណាម?
បើនិយាយពីទុកឯកសារក្នុង Internet ឲ download វិញ មានសិស្សតាមខេត្តជា ច្រើនពុំអាចទទួលបានដោយសារតម្លៃ internet និង print ថ្លៃ…
ចំពោះភាសាវៀតណាមអាចមានសិស្សយល់ច្រើនជាងភាសាអង់គ្លេស សម្រាប់ សិស្សនៅតាមខេត្ត… ពួកគេចង់មើលសៀវភៅជាភាសាខ្មែរទើបអាចងាយ យល់។
ហេតុអ្វីក៏ពួកគេអានសៀវភៅជាភាសាបរទេសស្រួលយល់ជាងអានជាខ្មែរ?
ប្រហែលមកពីលំហាត់ពិបាកពេកទេដឹង? រឺមកពីបច្ចេកទេសសរសេររបស់យើងអត់ល្អ?
មិនមែនទេ ពួកគេយល់ថាសៀវភៅខ្មែរងាយស្រួលមើលជាង គ្រាន់តែពេលខ្លះ ពួកគេមិនរំពឹងទៅប្រឡង IMO អញ្ចឹងពួកគេរៀនតែកម្រិតស្រាលដើម្បីត្រៀម ប្រឡងទូទាំងប្រទេសប៉ុណ្ណោះ
បើអញ្ចឹងគួររកសៀវភៅផ្សេងវិញអញ្ចឹង។
តែលំហាត់ប្រលងសិស្សពូកែស្រុកខ្មែរឥលូវចាប់ផ្ដើមយកលំហាត់ IMO មកដាក់មួយៗហើយ។
បាទ មែនហើយដែលលំហាត់ទូទាំងប្រទេសដកស្រង់ចេញពីលំហាត់ IMO តែ ដូចជាគ្មានអ្វីថ្មីទេ គឺយកតែលំហាត់មិនដឹងតាំងពីជំនាន់ណាមកដាក់។ និយាយ តាមត្រង់ ពេលដែលខ្ញុំរៀនក៏ពិបាកណាស់ដែរ ព្រោះថាការត្រៀម IMO និង ទូ ទាំងប្រទេសគឺខុសគ្នាស្រឡះ។ ខ្ញុំមើលសៀវភៅជាច្រើនដើម្បីត្រៀមប្រឡង IMO ដែលវិធីមួយចំនួនធំពុំអាចយកមកធ្វើនៅការក្នុងការប្រឡងទូទាំងប្រទេស បានទេ។ តែដល់ពេលត្រៀមទូទាំងវិញគឺគ្រាន់តែមើលលំហាត់ចាស់ៗគឺគ្រប់ គ្រាន់ហើយ។